Teraapiavahend “Värvide puu”

Autor: Miina Tursk
Tegevusteraapia II kursuse üliõpilane

Antud teraapiavahendina on kujutatud “värvilist puud”, kus klient saab värve sobitada, vastavalt “oksa” värvidele. Värviliste okste lõpus on alus, kuhu saab tõsta värvilise palli (nt. sinisele oksale tuleb panna sinine pall, valgele oksale valge pall jne). Pallide tõstmiseks saab kasutada pesulõksu, siinkohal sobib ka igasugune muu näpitsataoline ese selleks. Pesulõksu hoidmisega saab laps tugevdada oma pintsetthaaret. Teraapiavahendi kasutamise käigus saab kontrollida lapse kognitiivseid analüüsioskuseid nagu näiteks visuaalne eristamine (kas laps eristab värve); silma-käe koostööd; selgub, kas lapsel on välja kujunenud värvitaju, et ta suudaks värve omavahel kokku sobitada. Kui lapse jaoks on raske alguses kasutada pesulõkse, võib ta ka lihtsalt oma kätt kasutada ja pehmetele pallikestele õige koha leida.
Antud soorituse käigus saab jälgida, kas laps kasutab rohkem paremat või vasakut kätt. Vajadusel saab laps harjutust mõlema käega kordamööda proovida, veendumaks, et sõrmede sooritusoskusega on kõik korras.

Puu_varviliste_pallikestega

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s